Dom i ogród Gotowanie

Szybkie śniadanie – co warto zjeść gdy nie masz czasu?

Nie bez powodu mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek. Co innego da nam energię na cały dzień? Powinno być wartościowe, ale to wcale nie znaczy, że trzeba poświęcić mnóstwo czasu na jego przygotowanie.

Szybkie śniadanie ze zdrowych produktów jest jak najbardziej możliwe. Wystarczy znać kilka podstawowych sposobów na jego przyrządzenie i wprowadzać dowolne modyfikacje, zależnie od naszych upodobań i aktualnej zawartości lodówki.

Omlet

Jednym ze sposobów na szybkie śniadanie jest omlet. Pod tą nazwą kryje jajko plus to, na co mamy ochotę – nasza fantazja jest jedynym ograniczeniem. Dzięki temu, że bazą omletu jest produkt tak uniwersalny jak jajko, możemy go zrobić na słodko lub na słono. W tej pierwszej wersji warto wzbogacić recepturę o wanilię, rodzynki lub suszoną żurawinę, można też na przykład dodać płatki czekolady – to opcja dla łasuchów. Taki słodki omlecik świetnie smakuje z konfiturą lub polany śmietanką. Jeśli nie przepadamy za słodkościami, można do roztrzepanych jaj dodać kawałki szynki, zielony groszek, kukurydzę… Niemal wszystko, co znajdziemy w lodówce i chcemy jakoś zużyć, nadaje się do usmażenia z jajkiem w formie omletu. Jajka można wbijać do miski w całości lub najpierw ubić białka na pianę, a potem dodać żółtka i resztę składników – omlet będzie bardziej puszysty. Dodatek mąki uczyni ciasto bardziej treściwym.

Jogurt / Musli

Jeśli nie mamy czasu nawet na to, by usmażyć omlet, z pomocą przyjdzie nam jogurt naturalny i musli, albo inne płatki. Z tych dwóch rzeczy zrobimy ekspresowo szybkie śniadanie, będzie ono także wartościowe i lekkostrawne. Taki posiłek możemy nawet zabrać ze sobą w słoiczku i zjeść po drodze, ale pamiętajmy, że z oszczędzaniem czasu w przypadku jedzenia nie opłaca się przesadzać – spożywanie śniadania w biegu może skończyć się problemami trawiennymi i ogólnie gorszym samopoczuciem.

Czasem warto pozwolić sobie na odrobinę egzotyki. Pyszne, lekkie i równie jak musli szybkie, śniadanie z owocowego koktajlu napełni nas pozytywną energią i przyjemnie orzeźwi o poranku. Tu również ogranicza nas tylko wyobraźnia i to, co akurat mamy pod ręką. Banany, jabłka, truskawki, mango – to tylko niektóre z bardzo wielu opcji smakowych – i kolorystycznych! Wystarczy blender i możemy zacząć komponować swoje ulubione połączenia.

Kanapka

Królową śniadań jest oczywiście kanapka. Ten brytyjski wynalazek święci triumfy na naszych stołach od wielu lat. Nie ma jednego, uniwersalnego przepisu na kanapkę. Wiadomo jedynie, że musi opierać się na pieczywie, reszta zależy od naszej wyobraźni. Kanapka to szybkie śniadanie, co nie znaczy, że musi być przyrządzana bez fantazji. Warto pozwolić zaszaleć naszej wyobraźni, mieszać różne smaki i komponować wymyślne kształty. Możemy użyć podpiekanego lub dietetycznego pieczywa, a nawet wafli ryżowych, jeśli mamy na nie ochotę. Na wybraną podstawę kanapki można położyć wszelkiego rodzaju pasty, sałatki, plasterki mięs i serów, warzywa, dżemy… Na pewno uda nam się znaleźć wiele pysznych połączeń.

Zawsze miejmy na uwadze to, że śniadanie wpływa na całą resztę dnia. Nawet, jeśli nie mamy czasu, nie rezygnujmy z niego i starajmy się, by było jak najbardziej wartościowe.

Wszystkie zdjęcia w artykule pochodzą ze strony unsplash.com, gdzie są udostępniane na licencji public domain.

Leave a Comment

Your email address will not be published.